Sunday, April 6, 2014

Dah berpunya ke?

Posted by Suria Hana at 1:29 AM

Hye...apa khabar readers? Harap kalian sihat walafiat

Ini sebenarnya kisah minggu lepas, tapi hari ni baru berkesempatan menulis. Baiklah, tanpa angin menderu deras hanya angin sepoi-sepoi dari kipas angin bilik Kaunseling timbullah pertanyaan dari rakan sekerja ku.

Situasi 1
Rakan W: Fara dah ada boyfriend?
Aku : Boyfriend takde.
Rakan W: Selalu kalau artis akan cakap no comment, takkan takde kot.
Aku: Boyfriend ada, tapi special boyfriend takde. Faham kan (berkata-kata sambil gelak. Rileks sudah kan)

Situasi 2
Rakan M: Fara dah ada boyfriend?
Aku : Gelak...kenapa kak?
Rakan M: Dak la saja tanya, kot ada anak sedara yang kosong lagi ni. (senyum)
Aku: (Senyum je...malas nak panjangkan)

Situasi 3:
Akak tu tanya bagi pihak rakan yang lain. Untuk anaknya kata kakak tu. Hehe. Aku memang tak blh nak cover, aku senyum ja..nak tergelak sebenarnya. Bukan sebab lucu soalan itu, tapi sudah 3 orang tanya ni. Huwa. den tak tau nak jawab macam mana. Aku jawab je la takde bf mcm yang kat atas semua tu. Thank God, loceng bunyi dah. So aku pun bergegas nak masuk kelas. Selamat...selamat....

Situasi 4:
Ini situasi lain sikit.Tiba2 deringan telefon bimbit memecahkan kesunyian malam. Lebih kurang 11 malam camtu. Hari Jumaat.

Rakan S: Weh, Farah semalam aku mimpi hg.
Aku: Serius? Haha...memang aku gelak la.Pelik sgt aih.
Rakan S: Betul. Aku mimpi hg mai habaq kat aku yg hang ada dah bf. Siap bawa mai nak tunjuk kat aku.     Dah la hg buat belagak pulak tu. Hehe.
Aku: (masih meneruskan gelak, tapi pekup mulut la sebab nak dengar dia cerita)
Rakan S: Hang tau, frust aku. Dalam mimpi tu la aku frust.
Aku: Haha...hang ni teringat apa kt aku sampai mimpi mcm tu.
Rakan S: Aku rasa ni sebab kita pernah pi cari bunga telur untuk akak aku kot..Haha.
Aku: (Yang aku tk ty pasai apa dia lega. Aku meneruskan gelak aku je).
 Pastu, la ni hang frust ka dak?
Rakan S: Pastu aku dok tgk post hg kt FB lega sikit. Hang dh ada ka dak lagi ni?
Aku: Takdak la. Haha.
Rakan S:Lega aku. Haha.
Aku: Lawak betul...haha

*Pastu menyembang bab iv, dan lain2.


Begitulah kisah minggu lalu. Bukan nak canang kat semua orang, cuma sebagai kenangan masa hadapan. 

Hidup ini penuh liku dan warna-warni.
Jangan pernah melepaskan gembira
kerna tidak mahu melepaskan kesedihan.

p/s: Semoga aku dan rakan2 ku dapat posting nanti .  Doa juga aku dapat jodoh yang baik. Insya Allah.




0 comments:

Post a Comment

 

Kanvas Kehidupan Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea